I got water into ECU and immobiliser, the ECU I think it's fine but the immobiliser held water for 2-3 days. Currently when I put the ignition on I cannot hear the fuel pump running( fuel pump works as I can activate it manually), it tries to start, it cranks but there is no spark. All the fuses and relays are OK, I wasn't able to connect computer to the diagnose as it was not recognised. What else should I try?
Any tips and trick after my lada was under water?
Niva 4x4 / Нивовод нивоводу — брат / World Wide Niva- 1
- 2
| 15 older posts on previous page | |||||
ladoiu Name: ladoiu | nibor Исправлено. Купил программатор CH341 за 5 долларов и заменил память на FFFFFF, и теперь компьютер работает. Спасибо. --- Fixed. I bought a $5 ch341 programmer and replaced the memory with FFFFFF and now computer is working. Thank you again. | ||||
nibor Reg.: 10/10/2012 | ladoiu My congratulations for you! 👏 "У нас кладут асфальт местами и немного Чтоб всякий оккупант на подступах застрял" (С.Трофимов) | ||||
ladoiu Name: ladoiu | nibor It worked couple of days and now doesn't work anymore, the strange thing is that the voltage on ECU is fluctuating randomly from 2V to 14V and now the injectors don't run anymore. If i enable/test the injectors from the software, it starts for 1 second and after dies. I reflashed the ECU with different software save behaviour. I think the ECU got damaged and i will need to buy a new one. -------------- Пару дней всё работало, а теперь не работает. Странно, что напряжение на ЭБУ хаотично колеблется от 2 до 14 В, и теперь форсунки не работают. Если я включаю/проверяю форсунки через программу, двигатель запускается на секунду и потом глохнет. Я перепрошил ЭБУ, изменив режим сохранения прошивки. Думаю, ЭБУ повредился, и мне придётся купить новый. ![]() | ||||
nibor Reg.: 10/10/2012 | ladoiu "У нас кладут асфальт местами и немного Чтоб всякий оккупант на подступах застрял" (С.Трофимов) | ||||
- 1
- 2
