Niva est vita!
Нива 4x4
Клуб нивоводов. Основатель —
Ермолов Алексей Игоревич, aka ALER
Поиск в Яндекс и Google
Alejoint

Рег.: 06.03.2006
Тем / Сообщений: 3 / 11
Откуда: Valera, Venezuela
Возраст: 50
Авто: Niva 21210

Greetings, fellow Niva owners:

I could have written in Spanish (which is my native language), but I´d rather use English which in my opinion is more widely spoken...

I guess I´ll start by introducing myself: My name is Alejandro Gabatel and I´m from Valera, Venezuela. I´m the proud owner of a rather beaten-up, almost 15 years old 1991 Lada Niva 1.6. I´m also a member of several Niva-related internet discussion groups including Lada Niva Info, Lada Niva Forum, World Niva Club, Club Lada4x4 as well as the country coordinator for Venezuela of the (rather a multi-national effort than a simple web page with a forum and stuff) Niva4x4.com Club at http://www.niva4x4.com .

Almost two years ago I had the luck to come across the now extinct http://www.niva.auto.ru website. At that time, I was really amazed to discover such a wealth of information regarding our beloved russian tank, so I thought it would have been nice to make this information readily available to other non-russian speaking owners...

So, I hurdled the huge language barrier and approached Mr. Alexey Ermolov in english (luckily for me, it seems he speaks it a lot better than I do) and he gave his kindest permission to translate and publish a series of articles regarding the Niva´s gearbox (the Niva´s heel of Achilles, I have to say) in both english and spanish languages. After a lot of grief and hard work I finally finished the job, and the articles received a very warm welcome from our fellow members of the niva4x4.com site... But sadly, the members of the other non-spanish discussion groups weren´t very welcoming, so the english version was never published actually...

About three weeks ago I traded e-mails with Alexey, and we agreed to start some sort of joint venture between Niva4x4.com and Niva4x4.ru in order to join all spanish- and russian-speaking owners for the sake of mutual cooperation. With time, I expect this "business relationship" [:D] to go global, that´s if all those guys from Australia, Canada, England, etc. decide to join our effort...

Having said that, I think I could share some information about a little project we´re developing at Niva4x4.com.

The idea is very simple: A member in Ushuaia (the southernmost city in South America) starts driving his/her Niva carrying a Lada flag and turns it to another member in a city up north, then this member takes another drive in his/her Niva and turns the flag to another member and so on, going across borders and countries, until it reaches the home of niva4x4.com director Francesco Ranzolín in Caracas, Venezuela.

If there were any Niva owners in the United States apart from the two I know, we could easily make the flag go across Panama, México and the United States into Canada, cross the strait of Bering and - eventually - reach Moscow.

OK, I know this might be a little ambitious but I´d like to know what do you guys think of it...

Cheers for now,

Alejandro Gabatel
Valera, Venezuela
arsKa

Рег.: 16.03.2005
Тем / Сообщений: 20 / 564
Откуда: Красноярск
Возраст: 41
Авто: Нива 2121 93 г, 1,6 л, Озон, И-511, КПП 4х ст., РеШнива GLC 2012, 1,7i

Перевод:
Приветствую нивоводов!
Я должен был бы писать на испанском (моем родном языке), но я предпочел английский, который, по моему мнению, более распространен…
Полагаю, надо для начала представиться: Меня зовут Алехандро Габател и я из г. Валера, Венесуэла. Я довольный владелец видавшей виды 15-тилетней Нивы (1991 г.в., 1,6 л). Я также являюсь участником нескольких Нивовских Интернет-групп, таких как Lada Niva Info, Lada Niva Forum, World Niva Club, Club Lada4x4, также как и координатором по Венесуэле (в некоторой степени многонационального достижения, нежели простая веб-страничка с форумом) клуба Niva4x4.com Club (http://www.niva4x4.com) .
Почти два года назад, я имел счастье наткнуться на теперь несуществующий сайт http://www.niva.auto.ru. Тогда я был очень рад найти такой объем информации по нашему любимому русскому танку. Так что я подумал что было бы неплохо сделать эту информацию легкодоступной для других владельцев Нив, не владеющих русским языком. Так, я преодолел большой языковой барьер и связался Алексеем Ермоловым на английском (к счастью для меня, кажется он говорит на нем лучше чем я) и он дал одобрение на перевод и публикацию серии статей по коробке передач Нивы (надо сказать, Ахиллесовой пяты Нивы) как на английском так и на испанском языках. После многих горестей и серьезной работы я вконце концов закончил работу. Статьи получили достойный прием в кругу членов сайта niva4x4.com. Но к сожалению, члены других неиспанских групп не сильно заинтересовались ими, таким образом английская версия никогда не была опубликована…

Недели три назад я и Алексей согласились организовать некое совместное предприятие между Niva4x4.com и Niva4x4.ru с целью объединить всех испано- и русскоговорящих нивоводов ради совместной кооперации. Со временем, я ожидаю, что эти деловые отношения станут глобальными, если ребята из Австралии, Канады, Англии и других стран решат вступить в наше достижение…
Должен сказать, что я полагаю, что я мог бы поделиться некоторой информацией о проекте прорабатываемом на Niva4x4.com. Идея проста. Участник из Ушайи (самый южный город Южной Америки) начнет движение на своей Ниве из своего города с флагом Lada и передаст его другому (в более северном городе), тот в свою очередь проедет с флагом до другого города и так далее (пересекая границы и страны). До тех пор пока флаг не окажется дома у директора niva4x4.com Франческо Ранзолин в Каракасе, Венесуэла.
Если б было достаточно участников в США (кроме тех двух что я знаю), то можно было бы спокойно провезти флаг через Панаму, Мексику и Штаты в Канаду, пересечь Берингов пролив и в конечном счете достичь Москвы.
ОК, я знаю, что это слегка амбициозно, но я бы хотел узнать, как вы относитетесь к этой затее…
Пока!

Привет из Красноярска!
-------------
Соблюдайте Правила форума!
__________
ALER
Администратор

Рег.: 06.12.2004
Тем / Сообщений: 4020 / 23171
Откуда: Москва
Возраст: 70
Авто: 21214M, 2013 гв.

Алехандро! Очень рад тебя видеть в нашем форуме. Статьи на испанском я уже скачал, в ближайшие дни выложу их на сайт NIVA-FAQ. Я там сделал международный раздел с таким же названием: World Wide Niva (https://www.niva-faq.msk.ru/an_lang/index.htm). Ты писал, что сделал переводы на английский. Обязательно присылай их мне, тоже выложу на сайт.

Идея красивая, правда, не совсем понятно, как этот флаг пересечет океаны.

Прочитать всем! «МАТ или КЛОН МАТА — сразу БЛОК!»

Алексей aka ALER.
maddrive

Имя: Алексей
Рег.: 12.12.2004
Тем / Сообщений: 4 / 1551
Откуда: Москва
Возраст: 42
Авто: 21213, 97 г.; TLC105

ALER:
Alejandro! I am glad to see you in our forum. I have already downloaded the articles in Spanish, they are to be published on NIVA-FAQ in a couple of days. I created an international section called World Wide Niva (https://www.niva-faq.msk.ru/an_lang/index.htm). You wrote you translated the articles into English too. Send them too, I'll place them on the site.

The idea is beautiful, but I can't understand how the flag will be able to cross the oceans...

1920см², MPSZ-II, ComeUp 6000s, KYB UltraSR, 95Ah, Беркут R20, лифт, ГП 4,3, Cooper STT PRO 31x10,5, СРПМ:VR 6кг, РЗМ: жёсткая
Alejoint

Рег.: 06.03.2006
Тем / Сообщений: 3 / 11
Откуда: Valera, Venezuela
Возраст: 50
Авто: Niva 21210

Hi Alexey:

Glad to see you around as well...

I have the english articles ready, where do you want them sent?

As for the oceans... That´s the biggest limitation... Maybe the last leg of the trip will be on board a FedEx plane or ship! [:D]

Alejandro Gabatel
Valera, Venezuela
ALER
Администратор

Рег.: 06.12.2004
Тем / Сообщений: 4020 / 23171
Откуда: Москва
Возраст: 70
Авто: 21214M, 2013 гв.

Alejoint
[:hello]
Alejoint:
Maybe the last leg of the trip will be on board a FedEx plane or ship!
[:RWL]
Alejoint:
I have the english articles ready, where do you want them sent?
Send me pls to aler@niva-faq.msk.ru.

Прочитать всем! «МАТ или КЛОН МАТА — сразу БЛОК!»

Алексей aka ALER.
fanngorn

Рег.: 12.01.2005
Тем / Сообщений: 8 / 2949
Откуда: Москва, Юго-Запад
Возраст: 39
Авто: 21213 1,7 турбо 97г.в на 38 Боггере, GMC Savana 5.3 AWD, Jeep Grand Cherokee ZJ V8 5.9i, УАЗ-3909

АЛЕР:
Como elevar la suspension del Niva / Как приподнять подвеску Нивы. Автор Anel Isaac Olivaria S., на испанском языке. Лифтинг, многое понятно из фотографий.
Черт, только сейчас наткнулся на статью.
Честно говоря летом планирую сделать лифт похожим образом. Спасибо автору за подробное описание. [:hello]

Подготовка внедорожников
Ремонт, доработка а/м Нива, Шевроле-Нива
Магазин офф-роуд аксессуаров

http://www.koroffka4x4.ru
http://www.koroffka4x4.com
http://vk.com/koroffka4x4
http://instagram.com/koroffka4x4/
Гость

Рег.: 06.12.2004
Тем / Сообщений: 627 / 51708

fanngorn dice:
АЛЕР:
Como elevar la suspension del Niva. Autor Anel Isaac Olivaria S. Lifting, mucho se entiende de las fotos
Caramba! Acabo de ver el articulo. Tengo los planes en el verano elevar la suspencion de la misma manera. Muchas gracias al autor por la descripcion tan detallada! [:hello]
Hi.

I hope that you enjoy the niva lifting article.

That niva was equipped with a set of 31x10.50R15 Mud Terrains and my friend has compromised the functionality for the frontal diferential case support that has been modified for this purpose.

This modification made the diferential support and is very vulnerable to torque actions. This part in essence, needs a better design and strenght to be as functional as it should be.

Any questions, just ask.



Cheers!
maddrive

Имя: Алексей
Рег.: 12.12.2004
Тем / Сообщений: 4 / 1551
Откуда: Москва
Возраст: 42
Авто: 21213, 97 г.; TLC105


Anel:
(я не совсем понял контекст постинга, поэтому могут быть неточности)

Привет.

Надеюсь, вам понравится статья про лифт Нивы.

На той Ниве стояла 31-я MT резина и мой приятель был вынужден опустить РПМ (насколько я понимаю, идёт речь о подвешивании на цепь)

Это изменение привело к тому, что РПМ стал очень чувствителен к крутящим моментам. Конечно, этот узел надо дорабатывать, чтобы он был на уровне.

Спрашивайте, если будут вопросы.

1920см², MPSZ-II, ComeUp 6000s, KYB UltraSR, 95Ah, Беркут R20, лифт, ГП 4,3, Cooper STT PRO 31x10,5, СРПМ:VR 6кг, РЗМ: жёсткая
ALER
Администратор

Рег.: 06.12.2004
Тем / Сообщений: 4020 / 23171
Откуда: Москва
Возраст: 70
Авто: 21214M, 2013 гв.

maddrive
Речь про статью о лифтинге Нивы, которую прислал в FAQ Alejoint: https://www.niva-faq.msk.ru/eksp…e_asf/podgmash/elev_sus_niva.pdf. Автор статьи Anel.

Прочитать всем! «МАТ или КЛОН МАТА — сразу БЛОК!»

Алексей aka ALER.
maddrive

Имя: Алексей
Рег.: 12.12.2004
Тем / Сообщений: 4 / 1551
Откуда: Москва
Возраст: 42
Авто: 21213, 97 г.; TLC105

ALER Значит, я не ошибся в догадках, именно там РПМ на цепь вешали [:)]

1920см², MPSZ-II, ComeUp 6000s, KYB UltraSR, 95Ah, Беркут R20, лифт, ГП 4,3, Cooper STT PRO 31x10,5, СРПМ:VR 6кг, РЗМ: жёсткая
Гость

Рег.: 06.12.2004
Тем / Сообщений: 627 / 51708

Maddrive, I don't know what are you trying to tell me about the engine RPM.

If you seen the article, wich is listed con Hagamoslo Juntos section at you can see the images of the front diferential case and it support and how many welds does it have and also the chain to avoid complete fall of the diferential and possible breakage of it case.

Now, on my testimonial regarding this material, please refeer to and see the images of a niva wich they installed a lifting kit and all the parts they build to do so.

My opinion on this, check it out and please, don't do anything that can take to vulnerability of the vehicle when performing any kind of modifications.



Cheers!

P.S. I'm using Translate.ru online translator.
maddrive

Имя: Алексей
Рег.: 12.12.2004
Тем / Сообщений: 4 / 1551
Откуда: Москва
Возраст: 42
Авто: 21213, 97 г.; TLC105

Anel:
Maddrive, I don't know what are you trying to tell me about the engine RPM.
I just translated your posting into Russian. In Russian РПМ (редуктор переднего моста) stands for frontal diferential case
[:hello] I was in doubts which article you were speaking about, then me and ALER came to conclusion that was exactly the article I thought of initially (when a chain was used to low down frontal diferential case, a pdf file from FAQ)

1920см², MPSZ-II, ComeUp 6000s, KYB UltraSR, 95Ah, Беркут R20, лифт, ГП 4,3, Cooper STT PRO 31x10,5, СРПМ:VR 6кг, РЗМ: жёсткая
Гость

Рег.: 06.12.2004
Тем / Сообщений: 627 / 51708

That's right Maddrive. I wrote that article.

Thanks for clearing my ideas. My russian is so bad that literally I thought that was revolutions per minute and not frontal diferential case

In effect, that's the problem you always have when once this modification take place, specially this part becomes so vulnerable that it will break at any kind of efforts on it.

Other thing I was forgeting, that niva was equipped with 31x10.50R15 MT and now it's equipped with 32x11.50R15, which this set of tires has increased the effort and torque between wheel axles and diferential case, taking now to not only the breakage of the diferential support, but also complete breakage to differential case.

By this new complication, this car has broken 3 differential cases and my friend is looking for new cases to have it on as spare.

If any of you can modify this part and turning it to a non-vulnerable part, let me know and how you do to make it.



Cheers.
Нива 4x4 / Нивовод нивоводу — брат / World Wide Niva / Greetings from Venezuela